Volgers

maandag 27 april 2015

REMINDER TUTORIAL VAN HILDE




Goedemorgen allemaal,


Op deze zonnige Koningsdag hebben wij weer een tutorial voor jullie. Het is gemaakt door HILDE . Zij laat jullie op een hele duidelijke manier zien hoe zij haar kaart inkleurt met Pan Pastel en hoe zij verder een kaart opbouwt. Hilde hartelijk dank voor deze een prachtige tutorial. Hier zullen heel veel mensen plezier van hebben.




Hallo allemaal,


Hier mijn Reminder DT-kaart voor deze maandchallenge van 
My Besties Dutch Girls Design.

Opdracht: alles mag + optie hartjes


En dit keer aan mij de eer om een tutorial te geven, ik dacht het is misschien wel leuk om te zien hoe ik een kaart maak, dus:

- het plaatje inkleuren, 
- het papier erbij zoeken, 
- het kant en de bloemen erbij zoeken, 
- de overige embellishments en mallen.
Dus van begin tot het eind.


En dat heb ik uiteraard gedaan met de free-digi van deze maand.

Hoe leuk is dat....






Dit is IMG175






Zoals velen weten, ik kleur met PanPastel.
Ik begin altijd met de huid te kleuren 
en dat doe ik met 740.8 Burnt Sienna Tint. Dat doe ik met een droge kwast/penseel.
Voor de schaduwen op de huid gebruik 280.1 Orange extra dark, ook met een droge kwast. 
Dat geldt ook voor de wangen, die doe ik altijd met 380.3 Red Iron Oxide Shade, ook droog dus. 
Heel licht aanbrengen en als je het te donker vind, dan ga ik er gewoon weer met de lichte huidskleur (740.8) overheen.






Als ik de huid heb gedaan, ga ik kijken met wat voor kleuren ik wil gaan werken, voordat ik de rest ga inkleuren.
In dit geval heb ik gekozen voor de mooie zachte bruin/beige tinten van het digi-papier van Michele Roos - MicheleRDesigns, deze serie heet Save the Date.






Het plaatje eerst helemaal droog ingekleurd met de kleuren die ik bij het digi-papier vind passen. Daarna ga ik met een natte penseel de schaduwen aanbrengen.
Dit doe ik eerst alleen met een natte kwast (dus geen extra poeder aan de kwast), omdat ik de schaduwen al droog heb aangebracht en dat dan nat maak, krijgt het al meteen meer diepte. Als ik het te weinig schaduw/diepte geven, dan gebruik ik extra poeder in de betreffende kleur.
Als laatste ga ik er nog even overheen met een droge kwast om het netjes uit te spreiden.
En dan is hier het plaatje volledig ingekleurd.
Ik heb hier de volgende kleuren van PanPastel voor gebruikt:
280.3 Orange Shade, 740.5 Burnt Sienna, 380.5 Red Iron Oxide.
Voor het haar heb ik gebruikt 270.5 Yellow Ochre, 270.3 Yellow Ochre Shade, 280.1 Orange extra Dark en 780.1 Raw Umber Ex. Dark.

Altijd het gekleurde plaatje fixeren, anders blijft ie afgeven.





Zo het plaatje is af, dan komt nu het echt freubelwerk, lekker de spulletjes erbij zoeken.

Ik gebruik sowieso altijd kant en bloemen op mijn kaarten, dus die zoek ik bij het papier en plaatje erbij.




Ik ben altijd heel erg aan het schuiven op de kaart, pas als ik een beetje de basis heb, ga ik kijken of er nog meer bij moet, zoals misschien een bepaalde mal of tag of andere embellishment.


Het kan ook zomaar zijn dat het niet naar mijn zin is en dat het weer totaal anders wordt, als ik er maar happy mee ben.






En dan is dit het uiteindelijk geworden....





Als basis heb ik kraftpapier gebruikt en het digi-papier van MicheleRDesigns, deze serie heet Save the Date en kan je HIER kopen.
De Bestie is uiteraard van Sherri Baldy, dit is img175 en kan je HIER kopen.




Ik heb haar weer ingekleurd met PanPastel. 







Ik heb verder gebruikt / gedaan:
- alle randen gedistressed en aangezet met walnut stain
- stans small easel van Tim Holtz
-stans disteressed doily van Tim Holtz
- stans vlinderborder van Noor!Design
- stans vlinder van Noor!Design
- diverse soorten kant van Live and Love crafts
- houten embelishments van Rive - Creatief, kan je HIER kopen
- parelketting
- plakparels 
- bloementoef



Ik hoop dat jullie het een leuke tutorial vonden, nou weten jullie hoe een kaart bij mij tot stand komt ....



Lieve freubelgroetjes,


Hilde





Geen opmerkingen:

Een reactie posten